Tips: zorg goed voor u zelf!


Vooral in deze periode is het heel belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Een aantal tips:   

1.  Houd thuis een vaste dagindeling aan.

Maak een Doe lijstje voor die dag en hou je aan de planning. Sta op tijd op en ga op tijd naar bed. Eet op regelmatige tijden en eet niet meer dan anders.   

2. Beperk de tijd dat je met het nieuws bezig bent.

Probeer één of hooguit twee keer per dag het nieuws te volgen.   

3. Zorg voor voldoende ontspanning. 

Plan gedurende de dag steeds even tien minuten voor jezelf in. Doe dan 10 minuten eens helemaal niets of doe een paar ademhalingsoefeningen. Doe een keer per dag iets waar je heel blij van wordt of waar je energie van krijgt. 

 4. Houdt contact met andere mensen. 

We hebben elkaar nodig, zeker nu. Vermijdt fysiek contact maar hou contact via de telefoon, skype, whatsapp, email. Blijf niet alleen met je zorgen maar maak contact. Praat over wat je bezig houdt en zoek steun als dat nodig is.  

 5. Blijf in beweging. 

Bewegen is goed voor je conditie en helpt om spanningen te verminderen. Online kun je allerlei filmpjes vinden over bewegen in huis. Ga naar buiten om te wandelen of te fietsen. Geniet van de buitenlucht maar houdt anderhalve meter afstand van andere personen.  Voor tips om te bewegen zie onderstaande links.  Kun je overweg met computer? Kijk dan eens op onderstaande links voor beweegtips. https://www.facebook.com/fysioheerde/ 

Beweegtip 

Het Fysio Centrum Heerde brengt iedere week een nieuwe folder uit met beweegtips die je thuis kunt doen. Deze folders worden door de jeugd van Graag Gedaan rondgebracht. Wil je een folder ontvangen? Meldt het bij De Plu.

Vrijwilligerswerk Heerde

» Lees verder

Vacaturebank

» Lees verder

Melden van een vacature

» Lees verder

Aanmelden als vrijwilliger

» Lees verder

Verzekering

» Lees verder